הבלוג של 3 פינות

ניהול ובניית אתרים ומחשבים

ניוזלטר

התחברות

Super User

Super User

שבת, 21 נובמבר 2015 17:15

השוואת חברות אחסון

במאמר זה אני הולך לסקור כמה חברות אחסון, החברות שאני יסקור זה חברות שאני מכיר והתעסקתי איתם ככה שאי לא הולך למנות סתם רשימה של כל מה שאפשר.

 

אני אתחיל בחברות בחו"ל, המעלות שיש באחסון בחו"ל הם רבות ולכן אני תמיד עושה זאת אלא אם כן יש סיבה מיוחדת. אני אמנה כמה מהם:

1. יש שמה תמיכה 24/7  בצאט מיידי עם נציג ולבוני אתרים שעובדים לאו דווקא בשעות רגילות אז זה מאוד חשוב, בחברות בארץ כמעט ואין חברות שאפשר להשיג נציג בזמינות מיידית.

2. המחיר יותר זול.

3. השטח אחסון והמספר אתרים לחשבון הוא הרבה יותר גדול, אם לא בלתי מוגבל.

 

אני יתחיל בהקדמה קצרה, יש בכל חברה את המחיר הראשון ואת המחיר לחידוש, דהיינו המחיר שמשלמים מראש על התקופה הראשונה (בין שנה לשלוש בדר"כ), והמחיר שמשלמים על התקופת המשך. אפשר בסיום התקופה לפתוח חשבון חדש ולהעביר את הנתונים אליו ואני מתכנן לעשות מדריך על איך עושים זאת.

כמו כן יש לפעמים הבדלים במחיר בהתאם לכמה זמן משלמים מראש, כמו כן יש אצל רובם אפשרות לדומיין חינם, יש לשים לב1. שזה בדרך כלל רק דומיין בינלאומי 2. יש אצל רובם אפשרות להחזר כספי  באמצע התקופה (אני יפרט בכל חברה את התנאים) וההחזר לא כולל החזר על עלות הדומיין, דהיינו אם רכשתי אחסון בipage ב24 דולר לשנה ולקחתי דומיין חינם וביטלתי אחרי שעתיים אז אני יקבל חזרה רק 8 דולר כי 16 דולר יישארו אצליהם על הדומיין שקיבלתי (הדומיין עדיין ניתן לשימוש על ידי בחרה אחרת).

החברות מנסות למכור לנו בתהליך של פתיחת החשבון בדרך כלל כמה תוספות, התוספת של פרטיות דומיין (domain privacy) אני תמיד אומר להתעלם ממנה, זה רר מונע כמה פרסומות שתקבלו למייל בקשר לאתר שלכם. תוספת גיבוי, זה חשוב לעשות במידה והאתר שלכם הוא אתר חשוב, אפשר גם כן במקום זאת לעשות גיבוי מתוזמן על ידי תוספים למערכת ניהול אתרים שאתם משתמשים בה, אבל זה חשוב שיהיה משהו. אני אישית כשפתחתי חשבון אחסון פעם ראשונה וחיפשתי לחסוך בכסף לא עשיתי את התוסף גיבוי ולא קרה לי כלום מזה... כל שאר התוספות בעיקרון אפשר להתעלם.

יש בחברות האלה חבילות בלתי מוגבלות, הכוונה היא לאתר קטן עד בינוני, אתר בסדר גודל של פייסבוק לא תוכלו לשים שמה, מן הסתם אם אתם קוראים את הפוסט שלי אז אתם לא מתאימים לקטגוריית אתרים ההיא, בכל מקרה במידה והאתר שלכם מביא יותר תנועה על השרת ממה שהם מוכנים אז תקבלו התרעה במייל שיש לכם כמה ימים למצוא שרת אחר או לשדרג חבילת אחסון.

החברות ברובם יציאו לכם כל מיני קופונים בשווי מאות דולרים, לא להתרגש זה קופונים שבדרך כלל אפשר להשיג בכל מקרה גם אם לא תיקנו אצלם. (ולא שאני מזלזל בקופונים האלה הם מאוד שימושיים!)

רק טריק אחד לפני שיוצאים לדרך, בחברות אחסון אפשר לבחור באיזה מטבע רוצים לשלם, הרבה פעמים יש הבדלים משמעותיים במחיר בין המטבעות אז שימו לב לפני שאתם קונים לבדוק.

ורק לפני שאתחיל אז משהו אחרון, אני מדבר פה אר על אחסון שיתופי מסוג לינוקס, דהיינו מה שמשתמשים בו בשביל לאחסן אתרי וורדפרס פורומים ואתרים סטטיים, אני אולי יעשה סקירה נפרדת על אחסון בשרת פרטי, אבל זה מומלץ רק לבעלי ידע בניהול שרתים. שרתי ווינדוס, הם יקרים יותר ומשתמשים בהם רק לסוגי אתרים שבנויים בשפת תיכנות שמחייבת שרתים שלהם.

 

אני אתחיל מהבחירה שאני ממליץ לכל המתחילים, וגם אני משתמש בהם, ipage.

המחיר: הוא 2  דולר לחודש לתקופה הראשונה, השטח אחסון הוא בלתי מוגבל מספר תיבות מייל, ומספר אתרים לחשבון הוא בלתי מוגבל. תקופת המשך, היא כל תקופה הם משנים את ההסכם, והוא בין 6ל10 דולר לחודש. השירות שלהם הוא 24/7 בצאט במייל ובטלפון. החזר כספי ב30 יום הראשונים הוא על כל הכסף ואחרי כן אז זיכוי יחסי בהתאם לכמה זמן שנותר בחוזה (נגיד מתוך 24 דולר לשנה אז אחרי חצי שנה תקבלו 12 חזרה).

קישור לאתר שלהם http://3pinot.com/ipage

 

אני אעבור לחברה שהיא יותר מומלצת אבל יותר יקרה site ground.

site ground היא חברה שמציעה בנוסף לאחסון אתרים אז התמיכה שלהם היא על ידי תומכים יעודיים שמתמחים בוורדפרס וג'ומלה, הם מאפשרים לעדכן בצורה אוטומטית אתרי ג'ומלה (בוורדפרס זה כבר מובנה) ויש להם שרתים קצת יותר מהירים ותמיכה עם זמני המתנה אולטרה  מהירים. המחירים אצליהם נעים בין 4 ל15 דולר לתקופה הראשונה בהתאם לגודל החבילה ובין 10 ל30 דולר לתקופת המשך, כל החבילות כוללות דומיין חינם למשך כל הזמן שהאתר מאוחסן אצליהם. חבילה לאתר יחיד עולה 4 דולר לתקופה ראשונה ו10 להמשך. החזר כספי הוא ב30 יום הראשונים זיכוי מלא ואחר כך יחסי לכמה זמן שנשאר.

התמיכה אצליהם היא 24/7 בצאט טלפון ומערכת כרטיסים באתר, הם מתחייבים באתר שלהם לאפס זמני המתנה בצאט וטלפון ו10 דקות זמן מענה מוצע לכרטיס באתר.

קישור לאתר שלהם. http://3pinot.com/siteground

 

חברה טובה מאוד hostgator

hostgator היא חברה טובה מאוד וכוללת אחסון איכותי ושרתים טובים, יש לי חבר שמחזיק שמה עשרות גיגה באתר שלו וזה כלול בללא הגבלה שלהם! יש להם ביקורות מאוד טובות ברשת והם גם זכו במקומות טובים בדירוגי חברות אחסון. 

המחרים נעים בהתאם לגודל ותקופת החבילה, ומתחילים ב5,5 דולר. והם נותנים 45 יום שאפשר לקבל החזר מלא על האחסו, ואחר כך יחסית למה שנשאר.

התמיכה היא 24/7 בצאט מייל וטלפון.

קישור לאתר שלהם http://3pinot.com/hostgator 

 

חברה נחמדה שמומלצת הרבה ברשת bluehost.

bluehost היא חברהנ שממליצים עליה הרבה, היה לי שמה פעם חשבון והם היו בסדר גמור,  יש להם תמיכה 24/7 בצאט מייל וטלפון והמחירים שמה מתחילים ב4 דולר לתקופה ראשונה. תלוי בגודל החבילה ותקופת התשלום מראש.

קישור לאתר שלהם http://3pinot.com/bluehost

 

וכמובן איך אפשר בלי go daddy!

GoDaddy הוא רשם הדומיינים מספר אחד בעולם, הוא גם כן מציע אחסון אתרים במחירים ממש זולים יש שמה לפעמים מבצעים של אתר ואחסון לשנה ב12 דולר! 

החברה כוללת תמיכה בטלפון 24 שעות ובצאט רק חלק מהיום, משום מה כמה חברים אמרו לי שלא לפתוח שמה חשבון אז ככה שאין לי איתם ניסיון ממשי אבל זה חברה שאי אפשר שלא לציין.

המחיר הרגיל שלהם הוא החל מ5 דולר לחודש.

קישור לאתר שלהם http://3pinot.com/godaddy

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd